Fråga & Svar






lite otydlig bild så här kommer ett förtydligande.

Heej ! Hur var intervjun ? var det svårt ? jag undrar om du kan berätta lite om psyckometric-testet ? Var är det för något ?

tack för hjälpen :)


Svar: Hej.  Intervjun gick väldigt bra, tackar som frågar. Det var faktiskt inte särskilt svårt. Det som var jobbigast var att prata engelska fast man visste att intervjuaren skulle förstå mig om jag sa det på svenska.
Psychometric-testet är ett test på 260 frågor som man ska svara sant eller falskt på. Testet tar ungefär en halv timme att göra, och vissa frågor är väldigt väldigt konstiga. Jag satt och skrattade åt vissa frågor, för ingenting av dem hade med barn att göra.



ungefär såhär ser testet ut.

Hoppas att jag kunde vara till hjälp!
Har du fler frågor är det bara att ställa dem!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: malin - blivande au pair

Ja men det är ju bra (: jag har 1800 timmar tror jag, men lite är släkt, så jag har ju en liten hög jag med iaf :P haha

2010-03-11 @ 22:36:58
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nej det är inget måste :) Sen beror det lite på, om man vill komma iväg verkligen så fort som möjligt så kan det vara en bra idé göra det innan man är godkänd. Men eftersom jag var på intervjun i oktober, och visste att jag inte ville åka förrän runt april/maj, så var det ju ett bra tag dit och inte alls bråttom. Men ibland kan det ju vara jättelång kö för att få tid hos en läkare, och vill man åka snart är det ju bra om man är färdig med det mesta. För man kanske matchar med en familj och de vill att man ska komma om 3-4 veckor. Och sen funkar inte det för att man inte har fixat medical form eller nåt :P Vore ju lite jobbigt. När vill du komma iväg?

2010-03-11 @ 22:57:59
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

ahhah ja det testet var kul:p Fick du också frågor som tex "Har du någonsin varit på bussen och glömt hur du kommit dit?"

2010-03-12 @ 00:07:18
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

det ar bra har :) Borjar dock kannas konstigt for jag har bara 3 manader kvar....

2010-03-12 @ 00:52:16
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Nej jag har inte gjort det än. Jag ska nog ringa och boka en tid till tandläkaren nästa vecka. Så jag får det gjort också.



vad bra att den gick så bra! :) Hoppas det går snabbt med din ansökan hos londonkontoret nu också. Så du inte får vänta i 2 veckor som jag fick göra. Jag höll ju på att dö av otålighet. :P Ja de där 260 frågorna var ju jätte dryg, speciellt när typ 10 frågor var ungefär samma sak bara formulerade på lite olika vis. Som tex, "tycker du om att prata inför stora grupper?", "Känner du dig osäker när du ska prata inför en stor grupp människor?", så var det väldigt många frågor som var. Ganska ovärt. Undra om dom har testet för att se om man är dum i huvudet eller inte? :P

2010-03-12 @ 01:49:27
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

Ja man får ju ändås inte ha så mycket släkt på SI :P jo det är finnemang, helg nu ju! med dig? :D

2010-03-12 @ 10:12:36
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Japp, SI här med! Nej men då är det ju lugnt för dig också. Du behöver ju inte lägga pengarna på hälsoundersökning förrän du hittat familj och säkert vet att du kommer iväg. Kan ju bli gaanska så dyrt med de där läkarbesöken, även om det inte borde kosta så mycket för det är ju inte direkt så krävande undersökning.

Det är en ensamstående pappa, mamman gick bort förra året. Så är det tre barn, en tjej på 7 och två killar på 9 och 13 :) Jag ville ha lite äldre barn och familjen känns som det passar mig perfekt!

2010-03-12 @ 11:54:31
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: sigrid

Ja, men klart :) Familjen som bor i new jearsy har tre bar, som är 6,9 och 11 år. De bort 20 minuter från new yourk city och jag har tillgång till egen bil. Jag och mamman gick väldigt bra ihop och det skulle abslut kännas superbra om de valde mig till deras au pair :)

2010-03-12 @ 12:13:44
URL: http://sigridiusa.blogg.se/


Observera följande innan du kommenterar
FOTO
- Jag fotar med min Nikon D40
- Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges.
- Jag redigerar i Adobe Photosop CS3 Extended & använder Picasa 3 vid enklare redigeringar.

DESIGN
- Köpa design? just nu så har jag inte så väldigt mycket tid över, men frågar man väldigt snällt och med ett glimrande öga så kan jag göra en snabb & väldigt enkel design till ett billigt pris.
- Jag har gjort all min design själv och jag använder mig av Adobe Photoshop CS3.
- Jag svarar på designrelaterade frågor ibland, men jag hänvisar dig till DDB. Med lite vilja och finurlighet lär du lösa problemet själv ;) Annars är det okej att maila mig på [email protected] Du kan även kolla in min kategori "Designtips".

ÖVRIGT
- Kränkande eller olämpliga kommentarer tas bort.
- Allt på bloggen är copyright och får alltså inte kopieras utan min tillåtelse.
- Om du gillar min blogg så får du mer än gärna bloggälska mig.
- Om du nu inte har blogg och ställer en fråga, så hittar du svaret från mig där du ställde frågan (i samma inlägg).

TILL ANONYMA: Hur anonym du än tror att du är så sparas din ip-adress, och det är faktiskt inte SÅ svårt att kolla upp vart du bor/vem du är ;)

ÖVRIGA GREJER - Jag vill inte ha någon reklam, och heller inget om att jag ska kolla in din blogg, det tycker jag är respektlöst.
- Jag är redan medlem på alla gratissidor, och jag är nöjd med min design.
- INGA BLOGLOVIN'BYTEN!
- Dock är det okej att tipsa mig om tävlingar!

Nu kan du kommentera! ni sätter färg på min vardag!.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0