Varför vill vi alltid ändra på killen?

Precis som jag skrev igår blev det idag. Jag skriver något, och han svarar inte. jag blir tokig.
Är det bara jag, eller har ni andra också samma problem? Egentligen borde jag bara skita i honom nu, och det kommer jag att göra, iaf för en kväll. För ikväll ska jag & bästa vän, aka Bella, ha skräckfilmskväll.

För alla som inte vet det, så är jag en riktig sucker för skräck, och har en hyfsat stor samling med skräckfilmer.
Me Lajki! Men vi ska nog ändå till hemmakväll och se vad vi hittar förnågot där. Jag kan mina utantill nu. Jag hade velat se den senaste Saw filmen, frågan är om Bellsan är så sugen på det :P haha.
Jag har den 5 första filmerna, så jag väntar bara på att sexan ska bli billig sen hamnar den i min hylla bland alla andra.

Men tillbaka till det jag egentligen snackade om. Killar. Och killars förmåga att få oss tjejer att för gå på moln och vara skitglada, och sen känna oss som skit. Va fan, jag känner igen det där. Det är ju ett raggningstips, frågan är bara i vilken av alla filmer jag har den är med i. För är det så att vi tjejer vill ha killarna som behandlar oss som skit, för att vi vill vara den som kan förändra den killen?

Jag känner en kille, som jag vet är något av en player. Och den här karl har jag gillat en gång i tiden. Jag kommer inte säga något namn, men jag vet att vissa av mina kompisar nog kan gissa ut det. Eller rättare sagt, har har varit förälskad i ett helt gäng sånna killar.  Killarna man blir förälskad i, Bad Boysen som man vill förändra.
Och hur slutar det? Inte lika lyckligt som i filmerna iaf.

Det är fan kärleksfilmernas fel. Helt ärligt. I A walk to remember blir Bad Boy-killen Landon kär i duktiga kristna flickan-Jamie, vad har vi mer för några? Märks det nu att jag inte riktigt gillar kärleksfilmer. Vi har One Tree Hill, Bad Boy-Nathan & Duktiga plugghästen Hayley. Två BadBoy killar som blir riktiga svärmorsdrömmar.
I Walk the line, filmen om Johnny Cash ändrar June Carter honom till det bättre i slutet. Han slutar med droger, och dem gifter sig. The rest is history.




I filmen 10 orsaker att hata dig, är ett vad med. Patrick Verona, spelad av Heath Ledger, ska få Kat, spelad av Julia Stiles, ut på en dejt. Och hon blir kär i honom. & han i henne med. Och hon ändrar ju på honom på ett sätt, han slutar röka, men det är nog den enda stora förändringen i den filmen.

Vad finns det mer? Självklart Mr Big & Carrie i Sex and the city. I sista avsnittet åker han halva jorden runt för att berätta för henne att han vill vara med henne. Det är sånt vi tjejer vill ha tydligen.

Dock har det blivit mer populärt att BadBoy & BadGirl blir tillsammans och jämnar ut varandra. Som i Gossip Girl, Chuck Bass & Blair Waldorf, innan dem blev tillsammans med varandra så var dem bitchiga (okej, det är Blair fortfarande) hittade på en jävla massa skit & Chuck knullade bara runder.
Nu? Ja Chuck håller på med sitt imperium, Blair beter sig som perfekta hemmafrun. Dem fick varandra lugna.

Och såklart så har vi trenden där tjejen blir bad girl. Grease är väll perfekt när det gäller det. Sandy & Danny träffades, och i slutet ändras hon till den coola tjejen.
Och listan kan göras lång. Dirty Dancing, Flashdance och senaste spektaklet, Twilight.



Varför vill vi ändra på killen egentligen? Har det med alla kärleksfilmer att göra, att vi ska hitta en prins att ändra på? För det är det vi får lära oss när vi är små. Redan i Disney filmerna är det så. Tarzan & Jane t.ex. Där har vi djungelmannen & rika flickan.
Nej, jag tror nog att det måste komma fler filmer där tjejen är mer självstädig, innan vi förstör fler generationer av tjejer med förhoppningar om att vi ska kunna ändra på killarna.




Kommentarer


Observera följande innan du kommenterar
FOTO
- Jag fotar med min Nikon D40
- Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges.
- Jag redigerar i Adobe Photosop CS3 Extended & använder Picasa 3 vid enklare redigeringar.

DESIGN
- Köpa design? just nu så har jag inte så väldigt mycket tid över, men frågar man väldigt snällt och med ett glimrande öga så kan jag göra en snabb & väldigt enkel design till ett billigt pris.
- Jag har gjort all min design själv och jag använder mig av Adobe Photoshop CS3.
- Jag svarar på designrelaterade frågor ibland, men jag hänvisar dig till DDB. Med lite vilja och finurlighet lär du lösa problemet själv ;) Annars är det okej att maila mig på [email protected] Du kan även kolla in min kategori "Designtips".

ÖVRIGT
- Kränkande eller olämpliga kommentarer tas bort.
- Allt på bloggen är copyright och får alltså inte kopieras utan min tillåtelse.
- Om du gillar min blogg så får du mer än gärna bloggälska mig.
- Om du nu inte har blogg och ställer en fråga, så hittar du svaret från mig där du ställde frågan (i samma inlägg).

TILL ANONYMA: Hur anonym du än tror att du är så sparas din ip-adress, och det är faktiskt inte SÅ svårt att kolla upp vart du bor/vem du är ;)

ÖVRIGA GREJER - Jag vill inte ha någon reklam, och heller inget om att jag ska kolla in din blogg, det tycker jag är respektlöst.
- Jag är redan medlem på alla gratissidor, och jag är nöjd med min design.
- INGA BLOGLOVIN'BYTEN!
- Dock är det okej att tipsa mig om tävlingar!

Nu kan du kommentera! ni sätter färg på min vardag!.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0